כניסה חדשה לירושלים מכיוון מערב

תכנית שעתידה להפחית את העומסים בכניסה לירושלים, אושרה בוועדה המחוזית ירושלים. במסגרת התכנית יוקם כביש כניסה חדש לעיר מכיוון מערב.

הוועדה המחוזית ירושלים במינהל התכנון, אישרה להפקדה תוכנית להקמה של כביש כניסה חדש לבירה מכיוון מערב.

 

התכנית כוללת חיבור ישיר של כביש 16 (ירושלים - תל אביב) עם כביש 50 (מנחם בגין) למרכז העיר, זאת בכדי לאפשר פיזור מהיר יותר של התנועה שמגיעה לירושלים ללא רמזור, תכנון זה יפחית באופן משמעותית את העומסים באזור. כמו כן, במסגרת התוכנית ישופר גם מפגש הדרכים העירוניות בין הרחובות - בייט, שח"ל והרצוג.

 

תכנון זה מציע פתרון תחבורתי שמאפשר המשך רציף של כביש 16 ללא רמזורים, כדרך בין עירונית מהירה המאפשרת נסיעה של 90 קמ"ש עד לסיומה ברחוב הרצוג.

 

הדמיה: קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים.

 

עוד בתוכנית חיבור חדש לרחוב הרצוג, אשר מבטל את הדרך הקיימת היום ברחוב בצלאל בזק, והחזרת הקרקע לגן הבוטני, תוך פינוי שטח משמעותי להתפתחות העתידית והרציפה של הגן לכיוון דרום.

 

בנוסף מתוכנן נתיב ייעודי ישיר מכביש 16 לחניון "חנה וסע" שייבנה בעתיד ויחובר לתחנת הרכבת הקלה של הירוק העתידי.

 

בהחלטת הוועדה צויין כי הושמה תשומת לב להיבט הנופי והאקוסטי, אשר מהווה אתגר בתכנון של דרך מהירה שנכנסת לתוך המרחב העירוני. בכדי להתמודד עם האתגר, מציעה התוכנית מחסומים אקוסטיים אשר יפחיתו את ההשפעות של כניסת הכביש המהיר אל העיר.

 

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי: "בתוכנית זו הושם דגש גם על המרחב הציבורי בסמוך לכביש באמצעות יצירת מהלך רציף של צירים המיועדים לשבילי אופניים והולכי רגל, ואפשרות להרחבה של הגן הבוטני. תוכנית זו מתמודדת עם אתגר של כניסת דרך מהירה אל תוך העיר, תוך יצירה של חניון חנה-וסע שיאפשר לנהגים להיפרד מרכבם הפרטי ולהמשיך את הנסיעה לתוך העיר ברכבת הקלה".

 

התוכנית הינה ביוזמה של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, והיא נערכה ע"י משרד – "קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים".